汽车界的冷门奇闻:10个让您大开眼界的惊人汽车知识33

汽车 دنیایی از حقایق جالب و جذاب است. در اینجا 10 مورد از شگفت‌انگیزترین اطلاعات در مورد ماشین‌هایی وجود دارد که شما را متحیر خواهد کرد:

1. خوردگی خود به خود

جالب است بدانید که خوردگی ماشين فقط به دلیل رطوبت و هوا رخ نمیدهد. بلکه خود بدنه ماشین هم با تولید بار الکتریکی باعث تسریع خوردگی می شود.

2. ماشین های برقی قدیمی تر از ماشین های بنزینی

اولین خودروی برقی در سال 1837 ساخته شد، در حالی که اولین خودروی بنزینی 40 سال بعد یعنی در سال 1876 تولید شد.

3. داغ ترین نقطه ماشین

داغ ترین نقطه در داخل ماشین، روی داشبورد است. حتی در روزهای ابری، دما روی داشبورد می تواند به 70 درجه سانتیگراد برسد.

4. کوچک ترین ماشین جهان

کوچک ترین ماشین جهان Peel P50 است که تنها 134 سانتی متر طول و 99 سانتی متر عرض دارد. این ماشین فقط یک سرنشین و یک چرخ دارد.

5. لاستیک های نخی

اولین لاستیک های ماشین از نخ ساخته شده بودند. چارلز گودیر در سال 1839 با ترکیب گوگرد و لاستیک، لاستیک ولکانیزه را ساخت که دوام و انعطاف پذیری بالاتری داشت.

6. لوله اگزوز

لوله اگزوز علاوه بر دفع گازهای خروجی، نقش دیگری هم دارد. این لوله با استفاده از اثر ونتوری، هوا را به داخل موتور می کشد و باعث افزایش قدرت موتور می شود.

7. کیسه هوا

کیسه هوا اولین بار در سال 1951 توسط جان هتریک اختراع شد اما به دلیل هزینه بالا و مشکلات فنی، تا سال 1981 در خودروها استفاده نشد.

8. اصطکاک آیرودینامیکی

اصطکاک آیرودینامیکی باعث می شود که حدود 50 درصد از نیروی یک ماشین برای غلبه بر مقاومت هوا استفاده شود. به همین دلیل، بدنه ماشین های مسابقه ای به شکل آیرودینامیکی طراحی می شود تا اصطکاک را کاهش دهد.

9. قدیمی ترین خودروساز

قدیمی ترین خودروساز در جهان مرسدس بنز است که در سال 1886 تاسیس شد. این شرکت در ابتدا برای تولید موتورهای گازی فعالیت می کرد و اولین خودروی خود را در سال 1886 ساخت.

10. دعوا بر سر کاپوت

در سال 1903، مرسدس بنز و پژو اختراعاتی را برای کاپوت ثبت کردند. این دو شرکت وارد یک دعوای حقوقی طولانی مدت شدند و در نهایت، دادگاه تصمیم گرفت که هیچ یک از آنها مخترع واقعی کاپوت نیست.

2024-10-01


上一篇:白色汽车漆面快速修复:光泽重现的秘诀

下一篇:汽车前挡风膜更换教程:一步一步专业指导